سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با ساندویچ ساز چی درست کنم ؟

 

اسنک سمبوسه با ساندویچ ساز

مواد لازم:

سیب زمینی پخته و خرد شده/ 2 عدد
گوشت چرخ کرده/ 200 گرم
پیاز خردشده/1عدد
گشنیز خرد شده/100 گرم
پودر تخم گشنیز/1 قاشق غذاخوری
پودرزیره ی سبز/ 1/2 قاشق چایخوری
زردچوبه،نمک،فلفل سیاه و قرمز/ به میزان لازم
روغن/ 3 قاشق غذاخوری
نان لواش/به مقدار لازم
کره آب شده/ 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:


ابتدا در تابه روغن و پیاز را ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا پیاز طلایی شود.
سپس گوشت را در آن به مدت 2 تا 3 دقیقه تفت می دهیم و بعد از آنکه رنگ گوشت کاملا تغییر کرد تمام ادویه جات را به آن اضافه کرده و خوب تفت می دهیم.( حتما ادویه ها را باید تفت دهیم تا بوی بهتری به غذا بدهد).
پودر تخم گشنیز و پودر زیره سبز را نیز اضافه می کنیم، سپس گشنیز خرد شده را همراه سیب زمینی پخته و نگینی خرد شده به مواد اضافه کرده و به مدت 10 دقیقه مواد ا با حرارت کم تفت می دهیم.
نان لواش را به صورت نوارهای 40*10 سانت برش می دهیم و به اندازه ی 2 قاشق از مواد سمبوسه میان نان قرار می دهیم.
سپس نان را همانند شکل به صورت مثلث تا می زنیم و اطراف آن ها را به کمی کره آغشته کرده و در دستگاه قرار می دهیم و در دستگاه را می بندیم و به مدت 8 دقیقه صبر میکنیم تا سمبوسه ها کاملا برشته و اماده شوند.

نکته :
*دستگاه حتما باید 5 دقیقه قبل از کار به برق زده شود.
*این اسنک مخصوص کسانی است که تمایل ندارند از نان تست استفاده کنند یا نان تست در دسترس ندارند.

این نوع ساندویچها رو میشه با هر چی که عشقتونه پر کرد. این یه نمونشه

ساندویچ ساز سینبو صفحه گریل (صفحه کباب کن) صفحه سرخ کن مثلثی یا مشبک صفحه ها خاصیت بدون چس..

ساندویچ سازhttp://sinboshop.ir/image/cache/data/food prepare/2520-228x228.jpg

تهیه غذا در ساندویچ سازها محدود به همون ساندویچه با ترکیبات مختلف. مثلاً من از ترکیبی که در پیراشکی بکار میبریم استفاده میکنم . یعنی همون پیاز تفتیده + گوشت چرخ کرده + فلفل دلمه ای + قارچ خورد شده + کمی پنیر پیتزا ، ترکیب کلاسیکش هم همون کالباس و خیارشوره و ضمناً برای صبحانه میتونی از پنیر سفید و پودر گردو هم استفاده کنی خیلی خوشمزه و ترده . من تا حالا از نون تست استفاده نکردم البته بدلیل تنبلی و همیشه از نون باگت فرانسوی استفاده می کنم .

من یه ساندویج ساز دارم که باهاش خیلی کارها می کنم
یه بار حلوا داشتم تو یخچال صبح یه قاشق گذاشتم لای دو تا نون و گذاشتم تو ساندویج ساز خیلی خوشمزه شد (البته نمی دونم همیشه سلیقه ی خانمها و آقایون تو این چیزا فرق می کنه) شاید هم خوشمزه نبوده من گشنم بوده .از مواد ماکارونی هم می تونین تو لای نونهاتون استفاده کنین اگه از پنیر استفاده کنین مزه ی پیتزا میده خیلی خوشمزه میشه مثل اینکه یه پیتزای کوچولوی پیچیده داری
با پنیر و گردو هم موافقم مثل اشترودل های نان رضوی میشه منتهی نه اونقدر شور
حالا شما هر چی دوست داشتی بذار ببندش ببین چطوری میشه اگه خوشمزه شد بگو ما هم امتحانش کنیم
کالباس و پنیر هم خیلی عالی میشه منتهی یک کم سس گوجه و خردل هم بریز تا مزه دارش کنه

ساندویچ ساز سینبو صفحه گریل (صفحه کباب کن) صفحه سرخ کن مثلثی یا مشبک صفحه ها خاصیت بدون چس..

ساندویچ سازhttp://sinboshop.ir/image/cache/data/food prepare/2520-228x228.jpg

راستش من اوائل از نان تستی که کناره هاش رو گرفته بودم تو ساندویچ میکر استفاده میکردم که برای بستن دربش واقعا" باید به اتفاق آقای همسر دوتائی می پریدیم روش تا بشه درش رو بست بنابراین از خیرش استفاده از نان تست گذشتم و از این نانهای متری یا نان لواشهای تکه و بسته بندی شده ای که در سوپرها به اسم نان "نان آوران" به فروش میرسه استفاده میکنم این از نان.
برای مواد داخل نان هم من اصولا" از کالباس و پنیر پیتزای ورقه ای استفاده میکنم، البته بعضی وقتها گوجه هم میذارم که آقای همسر میگن چون گوجه آب داره نرمش میکنه ، از پنیر چدار کرافت هم میتونید لای نان به صورت ورقه ای یا رنده شده بریزین که یه عصرانه خیلی خوشمزه است. میشه از مواد سس ماکارونی یا مواد پیتزا به شرطی که یکدست خرد شده باشن و کمی تفت داده باشین تا آبش کشیده شده باشه هم استفاده کنید. اگر در مواد ماکارونی به جای گوشت از سینه خرد شده مرغ استفاده کنید و لای نان در ساندویچ میکر بذارین هم چیز خوشمزه ای خواهید داشت البته فراموش نکنید که پنیر پیتزا این خوشمزگی ها رو دو چندان میکنه.
و اما تو برنامه به خانه برمیگردیم یه کاناپه  تن ماهی و لوبیا آموزش داد که اونهم تو ساندویچ میکر استفاده میشه ولی من هنوز وقت نکردم اونو امتحان کنم تا دستورش رو براتون بنویسم. به محض اینکه امتحانش کردم دستورش رو براتون میذارم تا شما هم استفاده کنین و اما دوستای گلی که مثل من برای بستن درب ساندویچ میکر مشکل دارن و هر چی التماسش میکنن بیفایده است این روش رو هم امتحان کنین: اول نان تست که کناره هاش رو گرفتین بذارین و بعد از موادتون روش بریزین و دوباره روش نان بذارین و درب ساندویچ میکر رو تا اونجائی که میشه و میتونید روی مواد ببندین نه فشار زیاد بیارین نه چیزی در واقع اینجوری درب ساندویچ میکر فقط روی موادتون قرار میگیره که بعد از یکی دو دقیقه که نان نرمتر شد به راحتی میتونید درب ساندویچ میکر رو کاملا" ببندین و قفل اون رو بیندازین.

ساندویچ ساز سینبو صفحه گریل (صفحه کباب کن) صفحه سرخ کن مثلثی یا مشبک صفحه ها خاصیت بدون چس..

ساندویچ سازhttp://sinboshop.ir/image/cache/data/food prepare/2520-228x228.jpg


من گاهی برای مخلفات داخل ساندویچ گوشت سینه مرغ را میپزم، بعد آن را ریش ریش کرده و در یک تابه نچسب که قبلا روی گاز گذاشته ام و حسابی داغ شده تفت میدهم طوری که گوشت های ریش شده بیشتر از هم جدا شده و مثل چیپس خشک و ترد میشوند ( بدون روغن).
پیاز داغ را هم جداگانه سرخ میکنم و در آبکش میگذارم تا حسابی روغنش گرفته شود. بعد آنها را با هم مخلوط میکنم.
روی تست ها را ( البته طرفی که قرار است به سمت مایع باشد) یک قاشق چایخوری سس مایونز و سس گوجه فرنگی زده و با پشت قاشق روی نان میمالم، بعد 2 قاشق غذا خوری از مایع را لای نان ها قرار میدهم البته با پنیر پیتزای رنده شده یا ورقی و در دستگاه ساندویچ ساز قرار میدهم.
بچه هام که از خوردن آن لذت میبرند و خودم غش میکنم
شما هم امتحان کنید بد نیست

ساندویچ ساز سینبو صفحه گریل (صفحه کباب کن) صفحه سرخ کن مثلثی یا مشبک صفحه ها خاصیت بدون چس..

ساندویچ سازhttp://sinboshop.ir/image/cache/data/food prepare/2520-228x228.jpg


بهترین استفاده ساندویچ ساز نان تست - کره و آب مربای آلبالو یا عسل است که لای دو تکه نان تست می زارید
با استفاده از آن و باگت های لقمه ای پیتزا فوری ( کالباس و پنیرو فلفل داخل باگت برای عصرونه ) یا کوکوو کتلت از شب مانده با کمی پنیر لای نان باگت یا تخم مرغ آبپز و سیب زمینی سرخ شده با کمی پنیر و نان باگت و باقی مانده ی گوشت کوبیده ی اضافی آبگوشت داخل باگت و........
بال کبابی رو من معمولا ده دقیقه می جوشونم بعد داخل سیخ چوبی می کنم و تو ساندویچ ساز می چینم درشو می بندم خیلی خوب می شه البته این کارو با جگر سیاه هم انجام دادم .

سالاد ساز سینبو 5 عدد خرد کن استیل در 5 رنگ برای کاربرد های مختلف 5 حالت خرد کن (باریک و عری..


سرخ کن سینبو توان 1300 وات گنجایش 1-1.5 لیتر روغن ترموستات قابل تنظیم با 4 حالت تنظیم ظر..

 

 

ساندویچ نان تست با ساندویچ ساز

مواد لازم:

نان تست : 8 عدد

سوسیس نگینی خرد شده : 1 پیمانه

سیب زمینی نگینی خرد شده: 1 پیمانه

فلفل دلمه نگینی خرد شده : نصف پیمانه

قارچ ورقه شده: 1 پیمانه

پیازچه خرد شده : نصف پیمانه

پیاز : 1 عدد

رب گوجه : 1 ق غ

نمک، فلفل و آویشن

طرز پخت:

پیاز رو ریز کرده با روغن زیتون تفت بدین، سیب زمینی ها رو بریزین توش و سرخ کنین، سوسیس و قارچ رو هم اضافه کنین

نمک، فلفل، پودر آویشن و رب رو بریزین و باز تفت بدین

پیازچه و فلفل دلمه رو هم اضافه کنین ومواد رو هم بزنین

موادتون رو روی نانها ریخته پنیر ورقه روش بذارین و یه نان دیکه هم روی اون و در دستگاه ساندویچ میکر یذارین

ساندویچ فوری شما آماده ست...نوش جااااان